ALGEMENE VOORWAARDEN SCHOONHEIDSSALON BLOOM BY LINDA
ARTIKEL 1. DEFINITIES
In deze algemene voorwaarden gelden de volgende definities:
Ondernemer: Bloom by Linda, geregistreerd onder KvK nummer 71302522
Consument: de persoon die gebruik maakt van de diensten van Ondernemer;
Overeenkomst: de overeenkomst voor een behandeling, en/of levering van producten, op het gebied van de uiterlijke verzorging (mondeling en schriftelijk);
ARTIKEL 2 . ALGEMEEN
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, behandeling en levering tussen Ondernemer en de Consument.
- Afwijkende voorwaarden zijn alleen bindend indien deze vooraf schriftelijk per mail of brief door de Ondernemer zijn bevestigd.
- Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
ARTIKEL 3. TOTSTANDKOMING OVEREENKOMST
- Deze overeenkomst komt tot stand nadat Consument een afspraak heeft gemaakt voor een behandeling bij Ondernemer en/of bij aankoop van een product.
ARTIKEL 4. VERPLICHTINGEN VAN DE ONDERNEMER
- De Ondernemer staat ervoor in dat de door haar te verrichte werkzaamheden worden uitgevoerd op basis van goed en zorgvuldig vakmanschap en met gebruikmaking van deugdelijke materialen en middelen.
- De Ondernemer licht de Consument in over de aard, omvang en tarief van de behandeling, de in redelijkheid te verwachten resultaten en de mogelijke risico’s verbonden aan de behandeling. De Ondernemer vraagt de Consument naar informatie die relevant is om de behandeling goed uit te kunnen voeren.
- De Ondernemer wordt geacht te werken volgens haar beste kunnen, de geldende wet- en regelgeving, branche specifieke normen en richtlijnen en de laatste ontwikkelingen. Zij verstrekt op basis hiervan adviezen en/of voert de behandeling uit. Indien noodzakelijk wordt de Consument geadviseerd om voor aanvullende behandelingen of beoordeling een andere discipline te consulteren.
ARTIKEL 5. VERPLICHTINGEN VAN DE CONSUMENT
- De Consument dient de ondernemer voorafgaande aan de behandeling op de hoogte te stellen van eventuele specifieke wensen.
- De Consument heeft de plicht alle door de Ondernemer gevraagde en noodzakelijke informatie te verstrekken die voor een goede uitvoering van de behandeling nodig is. De Consument heeft tevens de plicht om aanvullende informatie te verstrekken die redelijkerwijs van belang kan zijn voor de goede uitvoering van de behandeling.
- De Consument behoort zich in de salon behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. De Ondernemer heeft het recht om een Consument de toegang tot de salon te weigeren als naar het oordeel van de Ondernemer sprake is van onbehoorlijk gedrag.
ARTIKEL 6. BETALING
- Ondernemer vermeldt de prijzen van alle behandelingen op haar website.
- Aanbiedingen zijn geldig zolang de voorraad strekt.
- Betalingen aan de Ondernemer dienen contant met een in Nederland algemeen geaccepteerd betaalmiddel te geschieden. Contante betaling omvat ook bijschrijving van het verschuldigde bedrag op een door de Ondernemer aangegeven bankrekening, of betaling door middel van door banken erkende vormen van elektronisch betalen.
- De betalingstermijn is uiterlijk 7 dagen na behandeling of levering.
- Bij een kuurbehandeling, abonnement of rittenkaart voldoet de Consument het volledige kuurbedrag vooraf bij de eerste behandeling.
ARTIKEL 7. ANNULERING
- Een afspraak voor een behandeling kan kosteloos minimaal 24 uur vóór de geplande afspraak worden geannuleerd (telefonisch, WhatsApp of per mail). In alle andere gevallen wordt, in verband met de gereserveerde behandeltijd, een bedrag van 50% van de behandeling inrekening gebracht. Bij no-show wordt 75% van de behandeling in rekening gebracht met een minimumbedrag van € 25,00.
- In het geval dat de Consument wegens overmacht verhinderd is om de gemaakte afspraak na te komen, worden geen kosten in rekening gebracht.
ARTIKEL 8. AANSPRAKELIJKHEID
- De Ondernemer verklaart zich naar beste kunnen te zullen inspannen om het beoogde resultaat te bereiken. De Ondernemer is niet aansprakelijk als het gewenste resultaat niet is behaald of niet haalbaar blijkt te zijn.
- Ondernemer is niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan door de behandeling, tenzij vast komt te staan dat de schade is veroorzaakt door grove opzet door de Ondernemer.
- De Ondernemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, ontstaan doordat de Consument onjuiste en/of onvolledige gegevens heeft verstrekt.
- De Ondernemer is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar de salon.
- De aansprakelijkheid van de Ondernemer is beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval uit hoofde van de gesloten bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald.
ARTIKEL 9. KLACHTEN EN GARANTIE
- Als de Consument een klacht heeft over de behandeling en/of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen zeven werkdagen na ontdekking schriftelijk gemeld worden aan de Ondernemer. De Ondernemer zal de klacht binnen zeven werkdagen in behandeling nemen.
- Komen Consument en Ondernemer er samen niet uit, dan kan de Consument als volgende stap de onafhankelijke klachtenfunctionaris inschakelen. De onafhankelijke klachtenfunctionaris is bereikbaar via klachtenfunctionaris@dehuidprofessional.nl. Klachtenregeling – Huidprofessional – De gediplomeerde schoonheidsspecialist (dehuidprofessional.nl)
- Als Consument samen met de klachtenfunctionaris niet tot een goede oplossing komt, kan Consument besluiten om de klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie (www.degeschillencommissie.nl).
ARTIKEL 10 PERSOONSGEGEVENS EN PRIVACY
- De persoonsgegevens die de Ondernemer vraagt van de Consument zijn noodzakelijk voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. De Ondernemer neemt de persoonlijke gegevens van de Consument op in een digitaal klantendossier.
- De Ondernemer verkoopt de persoonsgegevens niet door. Gegevens worden uitsluitend aan derden verstrekt als dit nodig is om te voldoen aan een wettelijke verplichting.
- De Ondernemer verwerkt de persoonsgegevens met het volgend doel:
- Voor het uitvoeren van de behandeling en het afstemmen van de behandeling op het huidtype;
- Om u te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om de dienstverlening uit te kunnen voeren;
- Om goederen bij Consument af te leveren;
- Om aan wettelijke verplichtingen te kunnen voldoen;
- Om een declaratie te kunnen opmaken die voldoet aan voorwaarden die een verzekeraar aan een declaratie stelt.
- De persoonsgegevens die worden verwerkt:
- Voor- en achternaam, geslacht, geboortedatum, adres, telefoonnummer, E-mail.
- Polisnummer, BSN-nummer in geval van declaratie ziektekostenverzekering.
- Huidconditie, gezondheid, medicijngebruik en levensstijl.
- De persoonsgegevens worden niet lager bewaard dan strikt nodig is om doelen te realiseren waarvoor de gegevens worden verzameld. Uitgezonderd hiervan zijn de gegevens die langer moeten bewaren omdat de wet dit verplicht.
ARTIKEL 11. GEHEIMHOUDING
- Informatie die de Consument meedeelt tijdens de behandeling, behandeld de Ondernemer vertrouwelijk. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de Consument is meegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhoudingsplicht vervalt op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak.
Alkmaar, 25 september 2022
***************